En un tiempo del aeropuerto al hotel con la policí - Reisverslag uit Madrid, Spanje van josine&sjef boesten - WaarBenJij.nu En un tiempo del aeropuerto al hotel con la policí - Reisverslag uit Madrid, Spanje van josine&sjef boesten - WaarBenJij.nu

En un tiempo del aeropuerto al hotel con la policí

Door: el jefe

Blijf op de hoogte en volg josine&sjef

04 Oktober 2016 | Spanje, Madrid

De hele titel: en un tiempo del aeropuerto al hotel con la policía con todo volumen sirena y parpadear las luces ; inderdaad, vrij vertaald in een vloek en een zucht van het vliegveld naar het hotel in een druk Madrid, vergezeld door de politie met loeiende sirene én zwaailichten..

Madrid, a las nueve de la tarde, om neuge oer ‘s aovusj, 21.00 uur.

Estupidamente, niet te geleuve.. we zitten op een terrasje voor ons hotel ‘puerta de Toledo’ bij een café y tapas pasteleRIAtje.. Na een voorspoedige vlucht dus geland in Madrid… toch iedere keer weer grappig om te zien hoe graag iedereen dat vliegtuig weer uit wil, iedereen wil de eerste zijn. Wij dus als een van de laatsten richting bagageband numero 2. Even kijken of de tandem erbij zit… maar hoge nood… eerst effe op zoek naar een toilet… zoeken zoeken en zoeken, geen te vinden en zie daar Josine heeft de dubbel en dwars ingepakte fiets al van de band gehaald. Blijkbaar was die dus als laatste erin gegaan, want hij verscheen als eerste op de band. De koffers volgden even later.. Dus maar meteen aan de slag, hem weer helemaal ontmantelt… had meteen al een blik op de banden gegooid, intacto, niette kapotto.. om 19.30 .. Bicicleta completa!! en na een bezoek aan het toilet stonden we om 19.45 buiten. Van een medewerkster van buro-turistica hadden we vernomen dat we over het parkeerterrein moesten lopen om op een weg te komen waar je mocht fietsen en dan via via zouden we op een drukke weg komen met veel verkeer!! ze schudde haar hoofd, vond het maar niets dat 2 Hollanders ‘s avonds laat met de fiets over die drukke Calle de Alcala gingen fietsen. Alle andere wegen vanaf het vliegveld waren autobanen.. daar mocht je met een fiets niet op. Dus wij die parkeerplaats over en door een voetgangersdoorgang er weer van af.. Daar stond een politie-wagen met 2 rokende dienstkloppers.. even aan hen gevraagd hoe je met de fiets, met onze tandem, het snelst in het centrum van Madrid zou kunnen komen.. Aan hun ogen kon je zien dat die vraag hen nog niet vaak gesteld was. De chauffeur deed zijn uiterste best om ons in het Engels iets uit te leggen, hij gebruikte zelfs zijn google maps op zijn mobieltje!! Op een gegeven moment stopte hij met praten, zette het mobieltje uit en vroeg ons hem te volgen!! en zie daar, niet te geleuve, met sirene en zwaailichten aan ging hij ons voor, over een soort ventweg, el servicio, langs die autobaan met een snelheid die we makkelijk konden bijbenen. Ik gaf Josine mijn mobieltje, dit moest vastgelegd worden voor het nageslacht… helaas nu miste ik Liam die met losse handjes dat 1 - 2 - 3 had vastgelegd… Josine durft niet met losse handen te fietsen, laat staan dan ook nog een video-opname te maken.. Na een kilometer of 5 stopte hij langs de weg en wees ons het laatste stuk… de Calle de Alcala, todo directo, helemaal uit fietsen en dan kwamen we vanzelf op de Plaza Mayor en zo geschiedde. De Calle de Alcala is een vierbaansweg, vrij druk, maar zonder problemen arriveerden we bij de Plaza Mayor. Even verder op links af richting Puerta de Toledo en jawel hoor daar stond ie en erachter lag ons hotel met idem naam..
Eind goed al goed dus!
Nu nog even genieten van de patatas bravas, de calamares en de croquetas y el vino blanco ‘conde de Iznar’, een verdecho van 2015. Dan nog een schietgebedje als dank voor hetgeen ons vandaag allemaal weer gelukt is.

Leerpunten van vandaag:
- Ryanair heeft aparte wensen… maar eind goed al goed..
- Madrid is goed te fietsen achter een politie-auto met toeters en bellen
- dankzij Paul Goyer zitten we nu hier!! Paul: “proost” we pakken er nog eentje op jouw.. en neem d’r zelf ook nog maar eentje op onze kosten!

• 05 Oktober 2016 - 06:37

Sepali En Friso:

Fijn dat alles toch nog is goedgekomen. Fiets ze vandaag!

• 05 Oktober 2016 - 08:52

Trudy:

Jammer dat daar dan weer geen foto's van zijn, jullie achter de politieauto aan!
    Fiets ze, of wordt het een dagje Madrid vandaag?

• 05 Oktober 2016 - 10:31

Ria:

zo'n verhaal heeft geen foto's nodig ..

• 05 Oktober 2016 - 11:23

Doom:

geweldig! dat overkomt jullie dan ook weer :-)
    veel plezier!

• 06 Oktober 2016 - 23:25

Pim:

Jullie belevenissen doen me denken aan de films van Louis de Funès....misschien raadzaam om meer filmpjes te maken...kun je die fijn aan elkaar plakken...en een slapstick is geboren....Fits ze.......

Verslag uit: Spanje, Madrid

van Prado naar Fado..

hallo volgers,
we gaan nog even nog genieten van de nazomerzon... die hier aan de weerberichten te zien, ons hier gaat verlaten. Vorig jaar viel dat ff tegen op onze camino Portuguesa, toen 14 dagen voornamelijk in de regen... nu dus van Prado naar Fado, van Madrid naar Lissabon op onze ebike tandem... Alle voorbereidingen zijn al getroffen, voor het eerst alle hotels al besproken!! nu nog de reis... De tandem staat al ingepakt klaar voor de reis bij de firma Goyer. Paul brengt ons dinsdag 'weer' richting E'hoven waar we met Ryanair om 15.00 uur richting Madrid vliegen. Aankomst aldaar 17.25 uur en dan, na de fiets weer in elkaar gezet te hebben, op de fiets, richting ons hotel, een kleine 20 kilometros.. We blijven dan even in Madrid, bezoek aan het museum Prado staat op het programma.. De reis verder, van Madrid naar Lissabon, verloopt via het net nieuwe boekje van de alom bekende Rinus Benjaminse, de ruta Iberica, eigenlijk van Pau in zuid Frankrijk naar Lissabon, wij dus de tweede helft, van Madrid naar Lissabon. De hoofdroute gaat dus vanuit Madrid via het kloosterpaleis van El Escorial langs de onderrand van de bergen naar het dal van de Taag. Hierna begint een prachtig fietspad over de Via Verde de la Jara naar de toegangspoort van de Extremadura. De Extremadura heet ons welkom met ruig beboste bergen waarboven adelaars en gieren cirkelen. Het is een paradijs voor vogelliefhebbers. Hier ligt het mooie stadje Guadalupe met haar prachtige klooster gebouwd ter ere van de Zwarte Madonna. Een ander bijzonder mooie stadje is Trujillo, waar het goud van de conquistadores werd gebruikt om enkele paleizen neer te zetten. De route daalt af naar het dal van de Guadiana via kleine wegen zonder verkeer en zo bereiken we Merida, het Rome van Spanje genaamd en deze naam is het volledig waard. Van de oorspronkelijke rijke Romeinse stad zijn veel gebouwen bijna volledig bewaard gebleven. Je kan er ook prachtige mozaiëken bewonderen. Na Merida gaat de route verder in een tak naar Lissabon waar we dus 19 oktober hopen aan te komen.. tot zover deze lezing..